Το πρόγραμμα STEAMing the Future συντονίζεται από το Anna Papageorgiou STEM Center του Κολλεγίου Ανατόλια. Η ομάδα των εκπαιδευτών αποτελείται από νέες και νέους με αγάπη τόσο για το αντικείμενό τους, όσο και για τη μετάδοση γνώσης στις νεότερες γενιές.
Η ομάδα του STEAMing the Future
Το Anna Papageorgiou STEM Center στο Κολλέγιο Ανατόλια προωθεί τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη από νεαρή ηλικία στα πεδία STEAM μέσω δραστηριοτήτων που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για διδασκαλία τόσο εντός όσο και εκτός της τάξης.
Οι στόχοι του STEAMing the Future ευθυγραμμίζονται πλήρως με εκείνους του Κολλεγίου Ανατόλια για την προώθηση της συμπερίληψης στο STEM και για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που καλλιεργούν δεξιότητες του 21ου αιώνα, προετοιμάζοντας μαθητές και μαθήτριες ως μελλοντικούς πολίτες.
Δρ Ηρώ Κολιάκου
Η Δρ Ηρώ Κολιάκου είναι η Συντονίστρια STEM του Κολλεγίου Ανατόλια. Έχει περισσότερα από δέκα χρόνια εμπειρίας στην ανάπτυξη μεθόδων μάθησης και στην κατάρτιση εκπαιδευτικών. Η Δρ Κολιάκου συντονίζει τέσσερα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ έργα που σχετίζονται με το STEAM, τη συμπερίληψη και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Είναι επίσης Πρέσβειρα του Scientix, συμμετέχοντας στη δημιουργία και αξιολόγηση πολυάριθμων διδακτικών πόρων και έργων. Η τελευταία της δουλειά περιλαμβάνει την οργάνωση των πρώτων EU STEM Female Leaders στο πλαίσιο του European Schoolnet, υποστήριξη στη συγγραφή της πρώτης εργασίας Scientx observatoy για το STEAM και την ένταξη στην Ευρώπη, αξιολόγηση και δημιουργία περιεχομένου ως κορυφαία δασκάλα στο έργο του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για 3Rs σε δοκιμές σε ζώα, αξιολόγηση του έργου ARETE που στοχεύει να δοκιμάσει τη χρησιμότητα των τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου για το Science on Stage Europe που σχετίζεται με την εκπαίδευση STEM. Είναι ενεργό μέλος των δικτύων Greek Women in STEM και Real Science, προωθώντας την ένταξη στο STEM. Η Ηρώ Κολιάκου έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 15 εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε εκπαίδευση STEM σε ευρωπαϊκά κέντρα όπως το CERN, ESA, EMBL και European SchoolNet
Ηλίας Γιάνναρος
Ο Ηλίας είναι Freelance Full Stack Developer με πάνω από δέκα χρόνια εμπειρίας στις τεχνολογίες Web, Cloud, και IoT. Ξεκίνησε την καριέρα του ως προγραμματιστής, συμμετέχοντας σε διεθνή έργα για μεγάλες εταιρείες και startups. Μετά από πέντε χρόνια στον προγραμματισμό, κατεύθυνε την επαγγελματική του πορεία προς μια πιο ευέλικτη παροχή υπηρεσιών, συνδυάζοντας ανάπτυξη σύγχρονων ιστοσελίδων, web εφαρμογών, e-commerce λύσεων, και digital marketing, καθώς και ολοκληρωμένες λύσεις cloud και IoT.
Έχει ενεργό ρόλο στην τοπική κοινότητα ως εθελοντής και μέλος πολιτιστικών συλλόγων, ενώ έχει διατελέσει εκπαιδευτής και συνδιοργανωτής της F.I.R.S.T. Lego League Ξάνθης επί σειρά ετών. Τα τελευταία χρόνια επικεντρώνεται στην ανάπτυξη τεχνολογιών ευφυούς γεωργίας, στην καλύτερη διαχείριση υδάτινων πόρων και στη μείωση της χρήσης φυτοφαρμάκων, μέσω καινοτόμων λύσεων IoT.
Ραφαηλία-Ελένη Καραμάνη
Η Ραφαηλία έχει λάβει το δίπλωμα του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και από τον Ιούνιο του 2018 είναι Υποψήφια Διδάκτωρ στο ίδιο τμήμα με ερευνητικό αντικείμενο τη Σχεδίαση Βιο-Εμπνευσμένων Νανοηλεκτρονικών Κυκλωμάτων. Έχει απασχοληθεί σαν Βοηθός Διδασκαλίας στα προπτυχιακά μαθήματα «Μικροεπεξεργαστές και Εφαρμογές», «Σχεδιασμός Ενσωματωμένων Συστημάτων» και «Ανάλυση και Σύνθεση Πολύπλοκων Ηλεκτρονικών Συστημάτων». Στα πλαίσια της ερευνητικής της δραστηριότητας, έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 10 τεχνικές εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια με κριτές. Για τις διδακτορικές της σπουδές έχει λάβει υποτροφίες από το Ίδρυμα Μποδοσάκη (2018-2019) και το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. 2019-2022). Από τον Μάρτιο του 2023, εργάζεται ως Analog Design Engineer στον ιδιωτικό τομέα.
Νεφέλη Μ.Π. Καβούνη
Η Νεφέλη είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, στην Ξάνθη. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να συνδυάσει τη μηχανική με άλλους τομείς σπουδών, όπως τα οικονομικά, το μάρκετινγκ και η ανάλυση δεδομένων. Με έμφαση στον εθελοντισμό, έχει αφιερώσει τις προσπάθειές της στο να κάνει τη διαφορά μέσα από την εκπαίδευση και γι’ αυτό και έχει εμπλακεί σε εκπαιδευτικές δομές. Στο παρελθόν έχει αναλάβει το ρόλο της Εκπαιδεύτριας Ρομποτικής στο FIRST LEGO LEAGUE Greece (2021), της διαιτησίας στον διαγωνισμό ρομποτικής FIRST LEGO LEAGUE Virtual International Open (2021), εξελέγη Αντιπρόεδρος για τις Οικονομικές Δραστηριότητες στο IEEE DUTh Student Branch (2020-2021) και, επί του παρόντος, συνεργάζεται με το Xanthi American Space και το Κολλέγιο Ανατόλια. Η Νεφέλη αναζητά πάντα μια ευκαιρία να μάθει, να εξελιχθεί και να διευρύνει τους ορίζοντές της, καθώς και να συνεισφέρει στην κοινωνία. Πιστεύει ακράδαντα ότι η ομαδική εργασία, η επιμονή και η φιλοδοξία είναι βασικές αξίες για να επιτύχει ένας άνθρωπος.
Ανδρέας Κεχαγιάς
Ο Ανδρέας Κεχαγιάς είναι Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης, απόφοιτος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του συμμετείχε σε πολυάριθμες φοιτητικές, ερευνητικές ομάδες, ενώ ίδρυσε και ηγήθηκε -επί σειρά ετών- της ομάδας βιομηχανικής ρομποτικής του Πανεπιστημίου, DIR, κερδίζοντας παγκόσμια αναγνώριση. Παράλληλα, ασχολείται ενεργά με την εκπαιδευτική ρομποτική, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και, αυτή τη στιγμή, εργάζεται στο Κοινωνικό Κέντρο Σταύρος Χαλιορής ως Εκπαιδευτής Ρομποτικής. Μερικά από τα ακαδημαϊκά του ενδιαφέροντα είναι: διαχείριση έργων και προγραμμάτων, μηχανική μάθηση, ρομποτική και επεξεργασία εικόνας. Μελλοντικός στόχος του είναι να τα συνδυάσει και να τα εντάξει στον τομέα της βιοϊατρικής μηχανικής.
Ευγενία Λυκουρέση
Η Ευγενία είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Είναι μέλος σπουδαστών του IEEE DUTh SB, συντονίστρια της ετήσιας ομάδας IEEE και επικεφαλής της IEEE SB, της Εταιρείας Ενέργειας και Ενέργειας για συγκέντρωση χρημάτων. Υπήρξε μέντορας ομάδας ρομποτικής για παιδιά ηλικίας 9-12 ετών. Είναι αξιόπιστη, κοινωνική, συνεργάσιμη με υψηλή κριτική σκέψη.
Σοφία Παπαδημητρίου
Η Σοφία είναι φοιτήτρια του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Έχει διετελέσει μέντορας ρομποτικής στο FIRST LEGO LEAGUE Greece (2021-2022), διαιτητής στον ίδιο θεσμό, ενώ συνεχίζει να ασχολείται ενεργά με την εκμάθηση της ρομποτικής σε παιδιά δημοτικού και γυμνασίου. Έχει υπάρξει ενεργό μέλος σε πολλές ομάδες της IEEE SB Duth, ενώ έχει εργαστεί ως Social Media Manager για αρκετές εταιρείες. Ασχολείται με τον προγραμματισμό, ενώ μελλοντικός της στόχος είναι να συνδυάσει τον ηλεκτρολογικό τομέα με το μάρκετινγκ.
Θοδωρής Ανδριόπουλος
Ο Θοδωρής Ανδριόπουλος είναι καθηγητής μαθηματικών στο Κολλέγιο Ανατόλια της
Θεσσαλονίκης και συγγραφέας. Έχει εκπαιδευτεί στην Αμερική στη διδασκαλία ταλαντούχων μαθητών, διδάσκει στο CTY Greece και επιμορφώνει εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία μαθητών με ιδιαίτερες ικανότητες. Έχει κερδίσει πανευρωπαϊκό βραβείο σε διαγωνισμό εκπαιδευτικών σεναρίων της Microsoft και έχει βραβευτεί από το Υπουργείο Παιδείας για την καινοτόμο δράση του. Έχει γράψει δύο σχολικά βοηθήματα και ένα εικονογραφημένο μυθιστόρημα με τίτλο «Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ;», το οποίο εκτός από τα Ελληνικά, εκδόθηκε στα Αγγλικά, Ιαπωνικά, Κορεάτικα και Κινέζικα.
Όλγα Ευγενειάδου
Είναι απόφοιτος του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης με μεταπτυχιακές σπουδές στα Αναλογιστικά – Χρηματοοικονομικά Μαθηματικά. Εργάζεται στον τομέα της εκπαίδευσης τα τελευταία 9 χρόνια, με σκοπό να αξιοποιήσει όσα έχει διδαχθεί ώστε να βοηθήσει τις επόμενες γενιές στην κατάκτηση των στόχων τους
Αναστασία Μαστρογιάννη
Η Αναστασία Μαστρογιάννη είναι εκπαιδευτικός ΦA στο Anatolia Elementary School, κάτοχος μεταπτυχιακού (Α.Π.Θ), διπλώματος στην «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» (ΕΚΠΑ), πιστοποίησης επιπέδου Β2 στις ΤΠΕ. Είναι Scientix Ambassador, έχει πιστοποίηση στις επιμορφώσεις του European Schoolnet Academy: Teaching Sustainability for Action, STEM out of the Box,The three Rs and Animal use in Science, Integrated STEM Teaching for Primary School, για τα οποία έχει δημιουργήσει διδακτικά σενάρια ενώ συμμετείχε στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για τους πρόσφυγες (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής). Είναι διαπιστευμένη εκπαιδεύτρια Σχολικής Διαμεσολάβησης και λαμβάνει μέρος σε Ευρωπαϊκά προγράμματα ERASMUS, επιμορφώσεις, διαγωνισμούς , εκπαιδευτικά συνέδρια με θέμα την προσέγγιση STEM.
Εργάστηκε επί σειρά ετών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ως επιμορφώτρια στα ΝΠΣ
και τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία. Θεωρεί σημαντική την Ολιστική Προσέγγιση της Εκπαίδευσης που επιτρέπει στο παιδί να αναπτύξει
κοινωνικές δεξιότητες, αυτοπεποίθηση, ανθεκτικότητα και ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων του.
Ζωή Ζαχαράκη
Η Ζωή είναι πτυχιούχος φυσικός με μεγάλη αγάπη για την επιστήμη και διάθεση να ενθαρρύνει την περιέργεια σε μικρούς και μεγάλους. Τελειώνοντας τη σχολής της στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε την σταδιοδρομία της στην STEAM εκπαίδευση διδάσκοντας Ρομποτική σε παιδιά δημοτικού και νηπιαγωγείου, ενώ έχει εργαστεί στο CTY Greece ως βοηθός στο πρόγραμμα «Επιστήμη και Μηχανική». Παρακολουθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «STEM στην εκπαίδευση» του ΕΚΠΑ, ενισχύοντας με αυτόν το τρόπο τα εργαλεία της στην εκμάθηση των επιστημών.
Χρήστος Τουλάκης
Ο Χρήστος είναι φοιτητής στο τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο βασικός άξονας ενασχόλησης του με τη φυσική περιλαμβάνει τη διδακτική της επιστήμης και τη μετάδοση των γνώσεών του σε άλλους. Έχει αποκτήσει ευρεία βάση στον τομέα αυτόν με την ολοκλήρωση σχετικών μαθημάτων επιλογής και δραστηριοποιείται ενεργά στην προετοιμασία διδακτικού υλικού για πειραματικές διδασκαλίες, εντός του πλαισίου της διερευνητικής μάθησης. Πρόσφατα, εκπόνησε πρακτική άσκηση στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ανατόλια, συνεργαζόμενος με το τμήμα STEM του κολλεγίου. Επιπλέον, συμμετέχει στην προετοιμασία και τη συνοδεία μαθητών σε διεθνείς διαγωνισμούς φυσικών επιστημών, δραστηριοποιούμενος και ως μέλος της κριτικής επιτροπής. Τέλος, την παρούσα περίοδο εργάζεται πάνω στην πτυχιακή εργασία του, με θέμα την προετοιμασία διδακτικού υλικού για πειραματικές διδασκαλίες στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης.
Βιργινία Αρβανίτη
Μουχάγιερ Μαρία
Η Μαρία είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Εργάζεται ως δασκάλα από το 2001 και τα τελευταία 14 χρόνια στο Δημοτικό Σχολείο Ανατόλια, όπου έχει διδάξει σε όλες τις τάξεις του δημοτικού. Παράλληλα, τα τελευταία 6 χρόνια εργάζεται ως Εκπαιδεύτρια στο Κέντρο Ταλαντούχων Νέων (CTY) Ελλάδας στο Κολλέγιο Ανατόλια, όπου διδάσκει το μάθημα Ηνωμένα Έθνη και Γεωγραφία. Από το καλοκαίρι του 2021 είναι επίσης μέλος της συντονιστικής ομάδας του προγράμματος STEAM για το Δημοτικό Σχολείο Ανατόλια.
Φωτεινή Τσερέλη
Η Φωτεινή Τσερέλη έχει 15 χρόνια εμπειρίας στη διδασκαλία μαθημάτων των φυσικών επιστημών τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχει επιμορφωθεί σε σύγχρονες διδακτικές μεθόδους μέσα από τα μεταπτυχιακά προγράμματα «Διδακτική της Φυσικής και Εκπαιδευτική Τεχνολογία» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και «Ρομποτική, STEAM και Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση» του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Έχει παρακολουθήσει βιωματικά σεμινάρια διδασκαλίας που βασίζονται σε καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Εφαρμόζει διδακτικές μεθόδους που στηρίζονται στη χρήση τεχνολογικών μέσων και προωθούν τη βιωματική μάθηση. Στόχος της μέσα από το STEAM, είναι η ανάπτυξη του επιστημονικού τρόπου σκέψης στα παιδιά αλλά και η βελτίωση δεξιοτήτων που κρίνονται σημαντικές στον 21ο αιώνα. Προσανατολισμένη στη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μέσα από την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αυτονομίας και της ομαδοσυνεργατικότητας.
Απόστολος Αποστολίδης
Ο Απόστολος Αποστολίδης είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, και στην Εκπαίδευση και τις Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης. Για περίπου δύο δεκαετίες εργάζεται στο δημοτικό σχολείο του Κολλεγίου Ανατόλια και στο Center for Talented Youth Greece, όπου δημιούργησε και διδάσκει το μάθημα Στατιστικής και Πιθανοτήτων για παιδιά δημοτικού. Είναι παθιασμένος με την εκπαιδευτική τεχνολογία και την εφαρμογή Διαθεματικών Προγραμμάτων στη διδασκαλία, ενώ στον ελεύθερό του χρόνο ασχολείται με την αγάπη του για την καινοτομία, τον χορό, το τραγούδι, τη μαγειρική και το τένις.
Χρήστος Σταμπουλίδης
Ο Χρήστος φοιτά στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Ασχολείται ενεργά με τον εθελοντισμό στην φοιτητική κοινότητα της Ξάνθης και είναι μέλος της EESTEC (Electrical Engineering STudents’ European assoCiation) τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οι πιο σημαντικές θέσεις που ανέλαβε στον οργανισμό ήταν να είναι μέλος του τοπικού προεδρείου του παραρτήματος της Ξάνθης και του προεδρείου του οργανισμού πανευρωπαϊκά έχοντας δουλέψει και σε αγγλόφωνο περιβάλλον. Αυτή την στιγμή ο Χρήστος είναι Soft Skills Trainer-Candidate της EESTEC και ασχολείται με την ενήλικη μάθηση και την προσωπική ανάπτυξη των ατόμων. Άλλα ενδιαφέροντα του αποτελούν η ανάπτυξη ιστοσελίδων, η μηχανική μάθηση και η ανάπτυξη εφαρμογών και λογισμικού.